Batalia celor mai performante mixere de battle a momentului este cu siguranta intre mixerul de la Pioneer si noul mixer de la Rane. Pioneer a incercat sa intre pe piata cu un mixer aproape perfect pentru DJi, insa regele consacrat al mixerelor de battle a venit cu ceva nou.


PIONEER DJM S9

Pioneer nu este la prima lansare de acest gen, in 2004 acesta lansa pe piata, DJM 909. Un mixer special de battle cu 2 canale si touchscreen monocrom. Tineti minte treaba asta. In 2015, Pioneer a luat toata experienta sa pe acest segment si toata experienta generala si a lansat pe piata un mixer foarte interesant. Este vorba de Pioneer DJM S9, dedicat special turntablistilor si DJilor care se baga la battle-uri. Evident este adus la zi, cu efecte hardware, paduri, filtre si reglaje pentru crossfader, dar si sectiunea de navigare prin soft. Seria S a fost gandita pentru… te-ai prins, Serato DJ, insa poate fi mapata si pe softuri precum Rekordbox DJ.

 

 

Cea mai mare bucurie a turntablistilor a venit odata cu DJM S9. Pentru ca nu prea exista un mixer cu functii noi si un layout intuitiv, Pioneer a pus cap la cap ideile si asa a luat nastere Pioneer DJM S9. Pe vremea respectiva mixerul venea cu functii care te dadeau pe spate, pentru un mixer. Paduri multicolore concepute pentru performanta live, 8 pe fiecare deck, care te ajuta foarte mult cu hotcueurile din Serato DJ. Asa cum te asteptai probabil, sunt complet mapabile MIDI, ca si restul functiilor, pe langa asta fiind si colorabile RGB. Cele 8 paduri au 4 moduri pe care le poti activa. Pe langa functia Hot Cue, primesti Roll, Slicer si acces la Sampler. De ce are nevoie un turntablist cand vine vorba de un mixer creeat special pentru el? Un crossfader perfect. Daca toata lumea ridica in slavi pe buna dreptate Innofaderul, Pioneer foloseste un crossfader propriu. Crossfaderul Magvel a primit gradul de Pro si vine cu tehnologia contactless, acesta glisand magnetic. Un crossfader care taie la milimetru, foarte precis este ceea ce isi doreste orice turntablist. Multi ar spune ca InnoFaderul trebuie “dresat”, ii desfaci surubelele si trebuie sa il reglezi, iar acest Magvel Pro vine cu aceste aere Pro din fabrica. Si intr-un fel cam asa este, am stat langa Faibo odata pana a reglat un Innofader ca sa taie exact cum trebuie, destul timp. Nu e un deranj, nu poti sa zici ca trebuie sa iti vina totul pe tava, dar acest Magvel Pro scapa de acel timp pierdut si nici nu se deregleaza.

Pe partea din fata nu vei gasi doar jackurile de casti, ci vei gasi un intreg panou de knoburi cu care iti poti regla croosfaderul, curbele fiecarui canal si reglajele microfonului. Unii ar spune ca acel panou este foarte aglomerat, sincer mi se pare foarte bine aranjat, nicidecum deranjant. Completand aceste functii de top, DJM S9 vine cu filtre si egalizator pe 3 benzi, dar si efecte hardware marca Pioneer. Singura chestie nu foarte bine gandita la capitolul efecte este ca nu poti alege cate un efect pentru fiecare canal, o data ales un efect din partea stanga (Beat FX Select), se activeaza global, la fel si cu cele 4 moduri. Ai butonul 4 Beat Loop, care iti activeaza automat un loop format din 4 beaturi, pe care il poti ajusta folosind butoanele In si Out de sub acesta. Pe partea din mijloc gasim cate un switch pentru fiecare canal. Switchul nu este fix, acesta revenind la pozitia de mijloc cand nu este tinut in sus sau spre partea de jos. Acesta activeaza temporar efectul sau permanent. Diferit fata de cum gasesti pe o consola de exemplu, DJM S9 ofera sectiune de navigare separata pentru fiecare canal. In general gasesti un mare knob cu numele de Browse, sub care gasesti butoane ca Load A si Load B si poate si un Back. Aici avem cate un astfel de knob, un load si un back, fiecare pe canalul sau, asemanator CDJurilor.

 



Pe partea din spate gasim intrarile phono/line pentru ambele canale, iesirea pentru monitor, iesirile master pe XLR si RCA,  intrarea pentru microfon XLR, cea pentru surse auxiliare si cele doua porturi USB. Ah, da, poti sa faci un b2b rapid cu colegul de pupitru sau DJul care urmeaza sa intre la butoane, pentru ca DJM S9 are doua placi de sunet.


RANE SEVENTY TWO

Ca sa trecem la competitia directa vorbim acum despre Rane Seventy Two. Nici nu stiu cum sa-l numesc. Proaspat anuntatul, proaspat semi-lansatul, pentru ca nici macar nu a ajuns in magazine, dar stim detalii despre el de asta vara cand Rane a facut public noul pupitru format din Seventy Two si pickupurile digitale Twelve. Prima data a aparut sub forma de zvon, dupa Rane l-a oferit ca premiu la finalele DMC din State, urmand ca in scurt timp sa fie anuntat oficial. Ceea ce vei observa cu siguranta nou este ecranul touchscreen, full color de inalta rezolutie pe care Rane l-a integrat pe mijlocul mixerului. Mai tii minte cand te-am rugat sa-ti pastrez ideea? Parca aduce un pic cu layout-ul lui DJM 909, nu?

 



O mare parte din acest mixer se poate regla cu ajutorul ecranului. Constructia este un solida, clasica mixerelor Rane, este din metal si se simte ca un tanc. Misteriosul ecran este conceput deocamdata pentru Serato. Acesta are 4.3inch si va afisa: waveform-uri, control efecte, selectia pieselor si alte customizari. Are un engine de efecte foarte bine pus la punct, gandit pentru ca efectele hardware sa functioneze in acelasi timp cu cele software si dispune si de doua placi de sunet si automat doua porturi USB. Asa cum Numark a primit pad-uri performanta de la Akai, acum este randul lui Rane sa primeasca acelasi tratament. Opt paduri pe fiecare deck, colorate RGB, controlul fiind independent si dispun si de aftertouch. Faderele sunt de tip Mag Three, atat crossfader-ul, cat si cele pentru volum si bineinteles ca dispun de control pentru reverse, contour si ajustare pentru “taiat”. Este construit pe acelasi tip de tehnologie, adica cea magnetica, insa pozitie faderului propriu-zis este diferita.

 



Pe partea de conectivitate avem doua intrari pentru microfon de tip combo, intrari RCA cu phono si line, deci automat stie si DVS, iesiri XLR balansare si iesire de monitor cu jack mare. In pachet vine cu Serato DJ si Serato DVS, dar si cu vinyl de control pentru a pune in miscare totul, direct din cutie.


CONCLUZIE

Daca te uiti la ambele si analizezi putin layoutul, sunt in mare parte la fel. Diferenta o face displayul color multifunctional care este in plus la Rane si faptul ca efectele pot fi atribuite independent fiecarui canal, fata de cele de pe S9 care sunt globale. Rane 72 are doua intrari de microfon, fiecare cu sectiune independenta de reglaje, plus ca cel principal are totul la indemana pe layoutul principal. In cazul lui Rane 72 exista doar un tip de iesire master, pe XLR, fata de a doua pe RCA de la DJM S9. Ambele dispun de o intrare auxiliara, insa Rane are si iesire auxiliara. Pe partea din spate la Rane, avem in plus cele doua porturi USB prin care se conecteaza noile pick-upuri Twelve. Ambele vin cu pachetul DVS integrat si cu timecode-uri de tip vinyl in cutie.

Din punct de vedere al preturilor, ambele se invart cam la aceeasi suma (~7500lei). Le poti comanda chiar acum de pe site-ul nostru.