Dupa ce am explicat care sunt cei mai importanti factori decizionali atunci cand trebuie sa-ti cumperi unt de la magazin, am povestit despre tot ce sta in spatele unui DJ.

Cei care au platit cei 150 de euro pe biletul de la conferinta, au venit sa afle lucruri noi de la industria muzicala. Toti, profesionisti in domeniul lor insa mereu deschisi la nou si constienti ca traim intr-o lume in continua schimbare, lume in care adaptabilitatea ar trebui sa fie cuvantul de ordine iar sa asculti pareri, experiente si sa inveti lucruri noi in fiecare zi, e cea mai mare smecherie.

Am inceput prin a spune povestea cu fabrica de pantofi din Franta, care in 1893 a vrut sa-si mareasca cifra de afaceri exponential si cei de acolo au gasit varianta de a se deschide catre piete noi: Africa! Au vazut ei pe harta ca e mare si s-au gandit ca ar rupe si s-ar putea imbogati peste noapte. Zis si facut, au dat drumu la treaba si au trimis repede 2 super agenti de vanzari in Africa, pentru a studia piata. Dupa 2 luni, se intoarce primul agent: “Sefu', treaba in Africa e nasoala. E groasa. Nu stiu ce putem face: In Africa, nimeni nu poarta pantofi”. Mare panica, toate planurile lor s-au dus pe apa sambetei si trebuiau sa se aseze iar la masa pentru a gasi noi solutii. Dupa 2 zile, se intoarce si al 2-lea agent: “Sefu', treaba in Africa e minunata. Nici nu stiu cum sa-ti spun: In Africa, nimeni nu poarta pantofi, inca!”

 

 

La noi industria DJingului merge din inertie, la relanti. Functioneaza pentru ca exista cerere si funtioneaza de nevoie. Fata creste, face 28 de ani se sperie ca nu o mai ia nimeni si’si gaseste un print, se marita repede. Cauta DJ pentru nunta. Dupa alte 9 luni, daca DJ-ul i-a pus muzica bine la nunta, mai primeste un telefon ca fata a nascut si ca acum trebuie sa mearga sa puna muzica si la botez. Restul fetelor care inca’si cauta sufletul pereche prin cluburi, pe langa bautura barmanilor, au nevoie si de muzica DJ-ului, care sa le puna ultima piesa a lu’ Jay Z, pentru ca altfel nu se pot sui pe bar si sa se faca evidente. Cat despre muzica underground, toti spun ca nu au ce sa caute la “sectanti”, insa, daca stam si analizam putin, ne dam seama ca de multe ori curentul underground a stat la bazele muzicii noastre pe care o auzim peste tot. Nu-l dau exemplu pe The Weeknd, care acum 3 ani canta doar pentru “cunoscatori” si facea muzica porno, iar acum canta pe toate radiourile de CHR. Pe stiul asta, o sa'i urmaresc pe Arctic Monkeys, sa vad ce o sa se intample cu ei in urmatorii 2 ani. Nu vorbesc nici de Jay Z, pe care nu dansa nimeni acum 10 ani, iar acum se rup picioarele … de la mese.

Ne place mereu sa stam si sa primim ceea ce ni se da, pentru ca este simplu si accesibil. Iar DJii, stau si dau doar ceea ce li se cere, pentru ca inca merge si asa si nu au de ce sa riste si sa incerce sa faca altceva. “E foarte simplu, trebuie ca cineva sa iasa cu chilotii in cap pe strada. Trebuie ca cineva sa iasa din rutina asta si sa inventeze ceva”. De ceva ani, talentul e sa pui muzica si sa o mixezi la 1 minut, maxim. Talent care a inceput in Fratelli, Gaia si acum s-a extins in toate cluburile mai de Doamne ajuta. Talentul e iar sa mixezi un RnB cu rock si apoi sa pui o piesa lenta pe care o mixezi cu dnb. Super. Functioneaza. Bravo DJilor care fac asta si care au inceput schimbarea muzicii pe care o auzeam la Twice acum 15 ani, cu aceeasi ordine, aceeasi muzica, acelasi stil de mix. “Ca la Fratelli”, “Ca la Loft” sau “Muzica din Gaia” au devenit deja genuri muzicale la noi, ele fiind doar niste stiluri de pus muzica ale unor DJ care intr’un fel sau altul au revolutionat DJingul de club din Romania.

Pui muzica si esti rezident intr-un club? Ai cateva zile pana sambata, sa te gandesti ce poti sa faci si tu pentru a te face remarcat si ca stilul tau de a pune muzica, sa devina pentru restu un gen muzical.